HRS

poniedziałek, 4 listopada 2013

Sernik na kruchym czekoladowym spodzie z kruszonką


Sernik - ile ludzi, tyle pomysłów i przepisów na to ciasto. Uwielbiam pod każdą postacią, a ostatnio jeden z ulubionych moich przepisów to sernik na czekoladowym spodzie z kruszonką. Dość szybko się robi, a smakuje wyśmienicie. Początkowo myślałem, że będzie klapa, bo po wyciągnięciu z piekarnika normalnie pływał cały, ale po ostygnięciu wszystko było ok.
Przepis na ten sernik znalazłem tutaj.








Składniki:
Ciasto:
- 40 dkg mąki
- 20 dkg masła
- 20 dkg cukru
- 3 łyżki kakao
- 1 jajko
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia







Masa:
- 25 dkg masła
- 25 dkg cukru
- 50 dkg białego tłustego sera
- 3 jaja
- cukier wanilinowy
- budyń waniliowy






Przygotowanie:
1. Mąkę przesiewamy z proszkiem bo pieczenia, dodajemy do tego masło, cukier, jajko i kakao.
2. Wyrabiamy dokładnie ciasto kruche. Od gotowego ciasta odkrawamy 1/3 i wkładamy do zamrażarki.
3. Pozostałą część ciasta rozwałkowujemy i układamy w posmarowanej masłem tortownicy. Wstawiamy również na pół godziny do zamrażarki.




4. Twaróg mielimy dwukrotnie na maszynce do mięsa.
5. Przygotowujemy budyń zgodnie z zaleceniami na opakowaniu.
6. Ucieramy masło z cukrem, dorzucamy jaja, budyń, cukier wanilinowy, ser i całość mieszamy.
7. Gotową masę przelewamy do tortownicy, która była w zamrażalce.
8. Na górę ścieramy na tarce z dużymi oczkami pozostałą cześć ciasta.
9. Nagrzewamy piekarnik do 175 stopni i władamy sernik na 1,5 godz.
S M A C Z N E G O   ! ! ! 


6 komentarzy:

  1. Wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Jest pyszny, i robiłem już z 2 rodzajami budyniu, raz ze śmietankowym, raz z waniliowym i obie wersje są pycha!

      Usuń
  3. Pycha, uwielbiam serniki, pięknie wyrósł, widać że puszysty, wczoraj robiłam sernik cherry(,kuchnia lidla,), wyszedł pyszny, teraz zrobię na czekoladowym spodzie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosia, ale mi smaka narobiłaś na ten sernik cherry. Wiśnie i ser = love :) Pochwal się później, jak Ci wyszedł mój sernik:)

      Usuń

Dzięki za odwiedzenie bloga :)
Prosimy o pozostawienie śladu po sobie w postaci opinii :) Anonimowi niech zostawią swoje imie.
Dziękujemy za wszystkie komentarze

Zobacz także:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...